نوار بالا

انواع مختلف مایعات ویپ و انتخاب مایع مناسب

انواع مختلف مایعات ویپ و انتخاب مایع مناسب
چکیده این مطلب : انتشار : 1402/05/21 0 نظر

استفاده از دستگاه‌های ویپینگ در سال­های اخیر بسیار افزایش پیدا کرده است و افرادی که به استعمال دخانیات علاقه دارند و در عین حال به فکر سلامتی خود نیز هستند، به تهیه این دستگاه‌ها روی آورده‌اند. با افزایش استفاده از ویپ، خرید مایع‌­های آن هم بسیار شده است. به همین دلیل کمپانی‌ها و برندهای زیادی شروع به تولید و عرضه جویس برای ویپ‌ها کرده‌اند.

استفاده از دستگاه‌های ویپینگ در سال­های اخیر بسیار افزایش پیدا کرده است و افرادی که به استعمال دخانیات علاقه دارند و در عین حال به فکر سلامتی خود نیز هستند، به تهیه این دستگاه‌ها روی آورده‌اند. با افزایش استفاده از ویپ، خرید مایع‌­های آن هم بسیار شده است. به همین دلیل کمپانی‌ها و برندهای زیادی شروع به تولید و عرضه جویس برای ویپ‌ها کرده‌اند.

جویس در واقع مایع خاصی است که در مخزن دستگاه‌های ویپینگ ریخته می‌شود تا عمل ایجاد دود انجام شود. یک مایع ویپ، بخش بسیار مهمی از ویپ است که بدون وجود آن، عملا امکان ویپینگ وجود نخواهد داشت. با وجود گزینه‌های بسیار زیاد در بازار، انتخاب بهترین جویس ویپ می‌تواند برای افراد دشوار باشد. از این رو، در ادامه این مطلب به توضیح انواع مختلف مایعات ویپ می‌پردازیم.

انواع مختلف مایعات ویپ

نوع مایع ویپ توضیحات
با نیکوتین بالا مایعاتی که دارای میزان نیکوتین بالایی هستند، معمولاً برای افرادی که به دنبال تجربه حاشیه زیادی از نیکوتین هستند، مناسب است.
با نیکوتین متوسط این نوع مایعات دارای میزان نیکوتین متوسط هستند و برای افرادی که به دنبال تجربه متوسط از نیکوتین هستند مناسب است.
با نیکوتین کم مایعات با میزان نیکوتین کمتری که برای افرادی که به دنبال تجربه کمتری از نیکوتین هستند یا به تدریج می‌خواهند از مصرف نیکوتین کناره بگیرند، مناسب است.

برای دستگاه‌های ویپینگ مایعات متنوعی تولید شده‌اند که هرکدام شباهت‌ها و تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. از جمله پرطرفدارترین این مایعات جویس و سالت نیکوتین می‌باشند. سالت نیکوتین در واقع نوعی جویس است که برای پادها استفاده می‌شود و بهتر است این مایع درون ویپ ریخته نشود. در ادامه تفاوت‌های اساسی سالت نیکوتین و جویس را بیان می‌کنیم:

میزان نیکوتین

مهم­ترین تفاوت این دو مایع این است که جویس‌ها دارای نیکوتین کمتری نسبت به سالت نیکوتین هستند. در واقع، برای افرادی که قصد ترک سیگار را دارند استفاده از سالت نیکوتین بسیار بهتر است. چراکه به دلیل وجود نیکوتین بیشتر، همان حس سیگار را به آن‌ها منتقل می‌کند و البته با این تفاوت که آسیب بسیار کمتری دارد.

طعم‌های متنوع

جویس­ها دارای طعم­های گوناگونی مانند انواع میوه­‌ها نسبت به سالت نیکوتین می‌باشند. علاوه براین، انواع بدون نیکوتین جویس نیز عرضه می‌شوند و افرادی که بسیار به سلامتی خود اهمیت می­دهند، می­توانند از آن‌ها استفاده نمایند. جویس­ها برای افرادی که از ویپ به صورتی تفریحی استفاده می‌کنند گزینه مناسبی می‌باشد. در مقابل، سالت نیکوتین شباهت بسیار زیادی به تنباکو سیگار دارد.

قیمت

به دلیل وجود حجم نیکوتین خالص بالاتر در سالت نیکوتین، این محصولات قیمت بالاتری نسبت به انواع جویس‌ها دارند. ناگفته نماند که سالت نیکوتین به دلیل حجم مصرفی کمتر در دستگاه‌های ویپینگ، طول عمر بیشتری نسبت به جویس خواهد داشت و همین امر قیمت بالاتر آن را جبران می‌کند.

حجم بخار

میزان گلیسیرین گیاهی بالاتر سبب تولید حجم بخار بیشتر خواهد شد. بنابراین، جویس‌هایی با مقدار گلیسیرین گیاهی بیشتر که در دستگاه‌های ویپ با توان خروجی بالا استفاده می‌شوند، حجم بخار خروجی بیشتری نیز دارند. اما سالت‌های نیکوتین که در پاد سیستم‌ها مصرف می‌شوند، به دلیل درصد گلیسیرین گیاهی پایین‌تر و وات پایین‌تر دستگاه، بخار کمتری ایجاد خواهند کرد.

بررسی انواع جویس‌

هنگام خرید جویس باید با دسته بندی‌های مختلف آن آشنایی داشته باشید. چراکه محصولات بسیار زیادی وجود دارند و برای انتخاب دقیق میان هزاران برند، طعم و مقدار نیکوتین با PG و VG متفاوت شناخت انواع آن اهمیت زیادی دارد:

انواع جویس بر اساس طعم

طعم جویس، یکی از اصلی‌ترین پارامترها در هنگام خرید انواع جویس به شمار می‌آید. طعم‌های جویس آن‌قدر گوناگون هستند که صدها طعم و رایحه برای جویس وجود دارد و هنگام خرید، این تنوع شاید شما را کمی گیج کند. طعم‌های مختلف جویس شامل دسته بندی‌هایی از قبیل جویس‌های میوه‌ای، جویس‌های خنک و یخ، جویس‌هایی با طعم خاص و دسر و همچنین جویس‌های تنباکویی می‌باشند و باقی طعم‌ها، زیر مجموعه یکی از این چهار طیف طعمی قرار می‌گیرند.

انواع جویس بر اساس میزان نیکوتین

جویس‌های مختلف برای اینکه سلیقه همه مصرف‌کنندگان را در بر بگیرند، توسط تولید کنندگان به بازار عرضه شدند. اما سلیقه مصرف‌کنندگان تنها به طعم محدود نیست و میزان نیکوتین موجود در جویس یکی از عوامل تاثیرگذار در خرید آن می‌باشد. انواع جویس‌ها با میزان نیکوتین 0، 3، 6، 12، 18 و 24 میلی گرم در بازار به فروش می‌رسند که هرکس می‌تواند بر اساس میزان نیکوتین مورد نیاز خود، یکی از این جویس‌ها را خریداری کرده و از ویپینگ لذت ببرد.

جویس‌ها بر اساس میزان نیکوتین که در آن‌ها حضور دارد، معمولاً به چند دسته تقسیم می‌شوند:

1. جویس‌های با نیکوتین بالا (High Nicotine): این جویس‌ها معمولاً دارای میزان نیکوتین بالایی هستند که برای افرادی که به دنبال تجربه حاشیه زیادی از نیکوتین هستند مناسب است. معمولاً برای افرادی که قبلاً سیگار معمولی مصرف می‌کردند و می‌خواهند از سیگار الکترونیکی به عنوان یک جایگزین استفاده کنند مناسب می‌باشد.

2. جویس‌های با نیکوتین متوسط (Medium Nicotine): این نوع جویس‌ها دارای میزان نیکوتینی میانی هستند که برای افرادی که به دنبال تجربه متوسط از نیکوتین هستند مناسب است. این جویس‌ها معمولاً برای کسانی که مصرف نیکوتین را کاهش داده‌اند اما هنوز به مقدار معقولی از آن نیاز دارند مناسب می‌باشند.

3. جویس‌های با نیکوتین کم (Low Nicotine): این جویس‌ها دارای میزان نیکوتین کمتری هستند که برای افرادی که به دنبال تجربه کمتری از نیکوتین هستند یا قصد دارند به تدریج از مصرف نیکوتین کناره بگیرند مناسب است. این نوع جویس‌ها عموماً برای افرادی که تازه ویپ را شروع کرده‌اند و به مرور می‌خواهند میزان نیکوتین را کاهش دهند مناسب می‌باشند.

با توجه به نیاز و ترجیحات شما در مورد میزان نیکوتین، می‌توانید جویسی را انتخاب کنید که بهترین تجربه را برای شما فراهم کند.

چگونه بهترین مایعات ویپ را انتخاب کنیم؟

انتخاب بهترین برند جویس و همچنین بهترین طعم مایعات ویپ، نیاز به کمی امتحان و تحقیق دارد. از طرفی تنوع زیادی که در بازار این محصول وجود دارد، انتخاب را کمی دشوارتر خواهد کرد. بهترین نوع مایع ویپ به ترجیحات شخصی شما نیز بستگی دارد و از دیدگاه هر فرد ممکن است یکی از ویژگی‌ها مهم‌تر باشد. با توجه به طعم دلخواه، میزان نیکوتین، مواد تشکیل دهنده و نظرات مشتریان، می‌توانید بهترین جویس یا سالت را برای خود خریداری نمایید.

همچنین، انتخاب مایع ویپ مناسب شما به این بستگی دارد که چه نوع تجربه‌ای از ویپینگ برایتان لذت‌بخش‌تر است. شما می‌توانید با انواع دستگاه‌های مختلف ویپ هر نوع مایع ویپ دلخواهتان را تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهید.

بررسی کلی

امروزه، ویپ‌ها طرفداران زیادی دارند و اگر شما هم جزو مصرف‌کنندگان این دستگاه‌ها هستید، بهتر است در مورد اجزای تشکیل دهنده آن و مایعات ویپ اطلاعات کافی کسب کنید تا بتوانید نسبت به چیزی که مصرف می‌کنید، آگاهی داشته باشید. جویس و سالت از مهم‌ترین اجزای هر دستگاه ویپ هستند و وجود آن‌ها برای ویپینگ ضروری است. این مایع می‌تواند تجربه خوشایند یا ناخوشایندی را برای شما رقم بزند.

در نظر داشته باشید که با انتخاب صحیح، می‌توانید از محصولات با کیفیت برخوردار شوید و تجربه ویپینگ لذت بخش‌تری داشته باشید.

 

 

نظرات

captcha Refresh

به این مطلب امتیاز دهید

تعداد کل امتیازات این مطلب 0

جدیدترین مقالات

اگر مایل هستید از آخرین تخفیفات و جدیدترین محصولات با خبر شوید همین حالا در خبر نامه ثبت نام کنید

whatsapp